Professioneel portofoongebruik.
Doorgaans worden portofoons tijdens werkdagen veelvuldig gebruikt.
Er wordt informatie gedeeld, om ondersteuning gevraagd en soms wordt er in acute situaties om alles tegelijk gevraagd.
Het hebben van portofoons is in de basis ook de enige directe lijn waarmee hulp kan worden ingeschakeld als het écht nodig is. Wanneer er een aanhouding plaatsvindt met ernstig verzet of als er een ernstig ongeval heeft plaatsgevonden is het hebben van zo'n directe lijn soms van levensbelang.
Naast het hebben van deze directe lijn is het ook van groot belang om hiermee goed om weten te gaan.
Kent iedereen het NATO alfabet?
Welke informatie moet gedeeld worden op welke manier?
Welke informatieprotocollen houden de medewerkers aan?
Op welke wijze wordt er helder en concreet geformuleerd welke ondersteuning er nodig is?
Op deze vragen en meer gaan wij in tijdens onze training.
Deze training is volledig op de praktijk gebaseerd. Dit hebben we afgetoetst middels de CanMEDS:
– Organisatie
– Professionaliteit
– Communicatie
– Samenwerking
– Kennis en wetenschap
– Maatschappelijk handelen
– Vakinhoudelijk handelen
In de praktijk blijkt toch met regelmaat dat veel handhavers het lastig vinden om onder stress en in acute casussen helder en concreet informatie te delen of om hulp te vragen over hun portofoons.
Zo komt het vaak voor dat onder stress vooral luid en onverstaanbaar over de portofoons wordt gecommuniceerd.
Het is in dit geval heel duidelijk dat er hulp nodig is maar hierin gaat verloren wélke hulp nodig is, om welke locatie het gaat en wat er op dat moment precies gaande is.
Na het volgen van onze training weten uw medewerkers op de juiste wijze gebruik te maken van hun portofoons en hiermee ook een groot deel van hun veiligheid te waarborgen in de praktijk.
Wij maken ze bewust van de valkuilen en geven de juiste tools om op een professionele manier gebruik te maken van de portofoon.
Naast onze dagtraining, zijn ook verschillende mogelijkheden op maat af te stemmen.
Zo kunnen wij, zowel vanaf de basis als vanuit een gevorderd perspectief, met uw team werken aan het professionaliseren van hun portofoongebruik.
Wij komen met deze training tot een werkwijze welke wijzelf in de praktijk succesvol hebben aangeleerd en toegepast.
Offerte
Omdat wij de training volledig op uw organisatie laten aansluiten kunt u hier een offerte aanvragen.
U krijgt daarna een vragenlijst van ons die u zo volledig mogelijk in dient te vullen.
Op deze manier kunnen wij een passende offerte voor u opmaken.